Milyen emaileket automatizálhatunk? 1. rész

Ha marketing aktivitást tervezünk, az email elé elég sok minden sorolódik, pedig az egyik legnagyobb hatásfokkal bíró kapcsolattartási felületről van szó. Némi idő- és energia ráfordítással azonban csodás konverziós arányokat prezentálhatunk vele, a LeadEngine pedig mindebben segítségünkre lesz.

Ha át szeretnénk tekinteni, hogy mire is kell gondolnunk, amikor ezt a csatornát gondozzuk, vegyük végig az alapvető lehetőségeket, amikor levelet küldhetünk!

1. Regisztráció, hírlevél feliratkozás – Welcome email

Ugye milyen jól esik egy üdvözlet, egy kedves szó, hogy immár egy közösség tagjává váltunk? Köszöntsük újonnan regisztrált tagjainkat – akár kedvezményes kuponokkal, akár csak egy pár fontos tudnivalóval, ami az oldalunk használatához szükséges! Tüntessük fel kapcsolattartási adatainkat, hogy ha más felületen is szeretne követni, akkor egy kattintással elérje pl. Facebook oldalunkat.

ann-taylor-email

Forrás: Ann Taylor hírlevél

2. Preferenciák beállítása

A welcome email részeként, de külön levélben is elkérhetjük a címzett preferenciát, így biztosan olyan tartalmat küldünk számára, ami érdekli. A Leadengine-ben könnyen beállíthatóak ezen preferenciáik.

email preferences

Forrás: Bespoke

3. Vásárlás visszaigazolása – Tranzakciós email

Egy vevő megbízott bennünk, mutassuk ki, hogy ezt mennyire értékeljük, hogy a vásárlása megtisztelő számunkra! A megrendelt termékek feltüntetésén kívül biztosíthatjuk arról, hogy csomagja már úton van (legjobb, ha csomagkövetési linkkel, várható időponttal tesszük ezt), következő vásárlására kedvezményt kínálhatunk és megosztási lehetőséget is adhatunk, hogy elmondhassa ismerőseinek, mit vásárolt.

email-woo-order

Forrás: WooCommerce

4. Vélemény kérése – Feedback email

Kérjük ki vásárlóink véleményét, kezeljük az értékeléseket! Mindannyian szívesen böngészünk a visszajelzések között, ha el vagyunk bizonytalanodva egy online vásárlás előtt és nagyobb bizalommal költünk ott, ahol pozitív értékelések vannak! Akár további kedvezménnyel, játékokkal motiválhatjuk vásárlóinkat, hogy írjanak egy pár sort számunkra.

review-email

Forrás: Beauty Insider

5. Elhagyott kosár

Hatalmas megtérülést hozhat, ha elhagyott kosaráról figyelmeztetjük potenciális vásárlóinkat. Küldhetünk ilyen levelet, akár többet is, pl. a kosárelhagyás után néhány órával vagy pár nap múlva is, esetleg egy kérdéssel, miért nem vásárolt végül tőlünk?

És ami nagyszerű az egészben: az eddig felsorolt email típusok mindegyike automatizálható a LeadEngine rendszerében! Egyszer beállítjuk, és minden megy a maga útján, nekünk pedig csak az egyedi leveleinkre kell már csak fókuszálnunk, ami, hogy teljes legyen a lista:
6. Akciók, információk

Hírlevelünk legyen egy megbízható hírforrás! Tájékoztathatjuk vevőinket a velünk kapcsolatos hírekről, karbantartásról, akciókról, újdonságokról, erősíthetjük a kötődést márkánkhoz különleges alkalmakkor, pl. szülinapi köszöntéssel, karácsonyi üdvözlettel.

Ha igazán profin szeretnénk beállítani a levelezésünket, akkor nem szabad elfeledkezni a customer journey-k beállításáról sem, illetve számos más, viselkedés alapú kiküldési lehetőség áll rendelkezésünkre, ezekről következő cikkünkben írunk majd.

Kapcsolódó cikkeink
témakörben