Hogyan használjuk marketing automatizációt webshopnál?

Webshop esetében egy MA szoftver számos terhet levehet a vállunkról a mindennapok során, megkönnyítheti és hatékonyabbá teheti a kommunikációt, nem utolsó sorban pedig eladási számainkat növelésében is segítségünkre lehet.

Íme – a teljesség igénye nélkül – azok az egyszerű és gyorsan beállítható lehetőségek, amikkel mindenképp számoljunk:

Welcome email flow: az újonnan hozzánk regisztráló tagok rendkívül értékesek! Köszöntsük őket, köszönjük meg bizalmukat kuponokkal, mutassuk meg nekik a vásárlási folyamatot, hogy a nálunk eltöltött idő alatt semmi nehézségbe ne akadjanak! Az Experian felmérése szerint ezeken az üzeneteken sokkal nagyobb aktivitást tapasztalhatunk, mint a későbbi reklám emaileken.

welcome-email

Forrás: Optinmonster.com

VIP vásárlók követése: azokat a felhasználókat, akik sokszor és/vagy nagy volumenben vásárolnak tőlünk, érdemes követni és hűségüket díjazni. Ezáltal nem csak jövőbeli bevételünket alapozzuk meg részükről, hanem hírvivőként is szerepet töltenek be. Speciális kedvezményekkel, hűségprogramokkal kedveskedhetünk nekik.

Szegmentáció: az email üzeneteink célcsoportjai nem csak a felhasználók által megadott információk alapján készíthetőek el, hanem viselkedésük alapján is, bizonyos események hatására (trigger). Ezek ráadásul automatikusan frissülhetnek beavatkozás nélkül is, ezáltal mindenkinek a számára releváns tartalmat lehet küldeni. Pl. ha egy szoftverhez új kiegészítő érhető el, annak vásárlói gyorsan és egyszerűen értesülhetnek az update-ről.

Inaktív tagok monetizálása: a MA szoftverrel nem csak azt tudjuk követni, kik a jó vásárlók, hanem azokat is, akik kevesebb interakciót bonyolítanak már. Őket megpróbálhatjuk újra aktivizálni játékokkal, figyelemfelkeltő tartalmakkal, nagy kedvezményekkel. Ha pedig úgy érezzük semmi sem működik, egyszerűen és gyorsan inaktiválhatjuk őket, ugyanis a nagy lista kontraproduktív lehet, inkább legyen kevesebb, de aktív tagunk!

Felhasználói élmény maximalizálása és elköteleződés: kérjük ki tagjaink véleményét, visszajelzését egy-egy vásárlás után! Egyrészt bizalmat ébreszt az, hogy van lehetőségük elmondani tapasztalatukat, másrészt a vásárlási döntés meghozatalában a korábbi vevők véleménye segíthet. Továbbá üzeneteinket több fronton is perszonalizálhatjuk: nem csak a tartalom, de azok időzítése is teljesen egyedi lehet! Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy egy webshop esetében sem csak termékajánlót, eladásösztönzőket küldhetünk ki, hanem vásárlóinkkal való kapcsoltunkat is ápolhatjuk ünnepi köszöntőkkel, érdekes cikkekkel.

rating

 

A lényeg, hogy bármire is használjuk MA szoftverünket, a cél az legyen, hogy értéket teremtsünk felhasználóink számára, ne érezzék tehernek a tőlünk érkező üzeneteket, hanem szívesen fogadják a nekik készült tartalmakat.

Kapcsolódó blog bejegyzéseink
témakörben
  • Your cart is empty.