Miért érdemes marketing automatizációra váltanunk?

Úgy gondolja, hogy nem létezik olyan marketing megoldás, amely minden marketing feladatnak tökéletesen eleget tudna tenni? Számos olyan szoftvert használhatunk már, amelyek könnyű és gyors megoldást kínálnak, email küldésre különböző ESP-k (pl. MailChimp), landing oldalakhoz egyedi kódokat vagy sablonokat használunk, adatbázisok tárolására és szűrésére CRM rendszereket, és így tovább. Ez indításnak tökéletes, de később érdemes lehet elmélyednünk a marketing automatizáció (MA) adta lehetőségekben.

A MA felületén személyre szabhatjuk és koordinálhatjuk az omni-channel tevékenységünket (azaz megfigyelhetjük, és tervezhetjük célközönségünk reakcióit akár többcsatornás kommunikáció esetén is), összekötve CRM rendszerekkel, könnyebben közös irányt adhatunk a marketing és a sales csapatnak.

 

Milyen alapvető különbségek vannak?

Szemléltetésképp vegyünk egy ESP rendszert, ahol üzeneteket menedzselünk, email kampányokat szervezünk. Ezt természetesen tehetjük célzással, szűrésekkel, időzítésekkel, egyéb hasznos lehetőségekkel.

A MA esetében azonban marketing kampányokat tervezünk! Az email küldés a platform fontos része, de ezen jóval túlmutat. Ugyanitt készítjük landing oldalainkat, regisztrációs űrlapjainkat, pop-upot állítunk be, sms kampányt indítunk, retargethez képezünk célcsoportot, chatbotot kötünk össze, pontozzuk tagjainkat, és mindezek mellett rengeteg statisztikai adat kerül összegyűjtésre a felhasználóink viselkedéséről!

Látható tehát, hogy számos olyan plusz funkcióval rendelkezik, amely hatékony segítségként szolgálhat mindennapi munkánk során! Minél több MA adta lehetőséget aknázunk ki (összekötés már meglévő rendszerekkel, a lehető legtöbb tevékenység indítása a platformról vagy annak adatai alapján), annál eredményesebbek lesznek lead generáló és nurturing programjaink! Nem is beszélve arról, hogy időt, erőforrást és pénzt spórolhatunk vele. A MA segítségével értékesebb leadeket gyűjthetünk, és marketing erőforrásainkat hatékonyabban tudjuk elosztani.

 

marketing automation

 

Elképzelésből valóság

Egy 2017 felmérés eredményei szerint a megkérdezettek 53%-a használt marketing automatizációs rendszert, és mindössze 41%-uk érezte úgy, hogy maximálisan kihasználná azt. Sokan megmaradnak a jól bevált szoftvereknél vagy éppen “lassabban őrölnek a malmok”, ha döntéshozásról van szó, azonban nem szabad elfelejtenünk azt, hogy aki kimarad, az lemarad! A MA szoftvert használó cégek olyan előnyre tesznek szert szaktudásban és az értékesítési számokat tekintve is, melyek hosszú távra megalapozhatják versenyelőnyüket!

 

Szerencsére a MA rendkívül széles körben használható, így érdemes mihamarabb személyre szabott ajánlatot kérni rá! Keresse bizalommal csapatunkat itt.

Kapcsolódó cikkeink
témakörben