Minden évben foglalkozunk a legfontosabb témakörökkel, amikről beszélnünk kell, ha email marketinggel foglalkozunk – akár kis, akár nagy tételben – hiszen ha élünk a legújabb technikai megoldások adta lehetőségekkel, akkor kis befektetéssel nagy versenyelőnyre tehetünk szert! Ismerd meg a 2019-es email marketing trendeket!
1. Meséljünk!
2020-ra minden ember másodpercenként 1,7 Mb adatot állít majd elő. Ennyi információ között fontos, hogy ki tudjunk tűnni, meg tudjuk szólítani a célközönségünket. A legtöbb felhasználó figyelmét érdekességekkel, történetekkel tudjuk megragadni, valami olyannal, amit magához közel állónak érezhet.
2. Védjük adatainkat!
A Litmus kutatása szerint a küldőknek mindössze 23%-a titkosítja emailjeit. Ha end-to-end encryptiont (E2EE) végzünk, üzenetünk tartalmát a küldés során senki nem monitorozhatja, azt csak a címzett láthatja.
3. www vs. email
Az emailek egyre interaktívabbak, hiszen a cél a címzettek szórakoztatása, figyelmük felkeltése. Videók, animált gifek, formok, webshop tranzakciók bonyolíthatóak egy lépéssel közelebb, közvetlenül az emailekben. Az Apple pedig már 2015-ben levédett egy technológiát arra, hogy pénzmozgások is intézhetőek legyenek üzeneteken keresztül.
4. GDPR
Továbbra sem ‘lejárt lemez’, a W8 Data felmérése szerint mindössze a tárolt vásárlói adatok 25%-a felel meg egyelőre minden követelménynek!
5. Kulcs az életútban
A customer journey, azaz vásárlói életút kulcsfontosságú kommunikációs eszköze az email. Az itt keletkező adatok más platformokon való felhasználása nagy segítségünkre lehet: pl. az emailünket megnyitók retargetálása 22%-kal növeli a vásárlás esélyét.
6. Első a biztonság!
Nem csak lehetőséget kell adnunk arra, hogy felhasználóink maguk rendelkezzenek adataikról – ki mikor hol mit tárol róluk, hanem gondoskodnunk kell ezek biztonságáról is. A blokkláncokban való információ tárolás a jövő, azaz elosztott adatbázisokban, ezzel kizárva a lehetséges támadásokat, hamisításokat.
7. Elemezzük adatainkat!
Felfoghatatlan mennyiségű adat áll rendelkezésünkre és csak rajtunk áll, mit kezdünk vele. Bányásszunk lelkesen olyan információkat, amelyeket előnyünkre fordíthatunk: nézzük meg vásárlóink szokásait, mikor mennyit költenek, hol nyerjük meg vagy veszítjük el őket, és használjuk ezt a tudást folyamataink javítására!
8. Retargetáljunk!
Legyen weboldalunk smart: ne csak mérjük az oldalukra érkező forgalmat, hanem kövessük is őket! Ha retargetálni tudjuk látogatóinkat olyan hirdetésekkel, melyek érdeklődésüknek megfelelőek, értékesítésünknek nagy lendületet adhatunk.