Előző cikkünkben áttekintettük az alapvető lehetőségeket az emailek automatizálása területén, de szeretnénk betekintést nyújtani olyan megoldásokba is, melyeknél már emberi erőforrással, ha akarnánk, se tudnánk tartani a lépést, mert annyira szerteágazó és akár egyénenként eltérő is lehet.
A viselkedés alapú automatizálás előkészítésének első lépése az, hogy oldalainkat és webshopunkat a megfelelő rendszerekkel és mérésekkel összekössük, hogy valós időben le tudjuk követni, mi történik a felhasználóval. Cookie-k és egyéb kódok tömkelege áll rendelkezésünkre – természetesen csak akkor, ha a felhasználó engedélyezi ezeket. Ezek után csak sablonokra lesz szükségünk, és már minden megy is a maga útján!
- Tudjuk, hogy milyen termékeket nézett meg az oldalon? Ha vásárolt, kiegészítőket kínálhatunk hozzá! Ha nem, akkor felhívhatjuk a figyelmet, ha változik az ára vagy éppen akcióban meg tudja venni vagy esetleg egy másik, hasonló kategóriájú terméket is mutathatunk neki.
- Régen járt az oldalunkon? Próbáljuk meg újra felkelteni a figyelmét!
- Hűséges vásárlónk? Adjunk neki ajándékot!
- Kapott egy kuponkódot? Az érvényesség lejárata előtt emlékeztessük rá!
- Kívánságlistára tett valamit? Értesítsük, ha már elérhető!
- Esetleg töltött már ki nekünk kérdőívet? Kérjük ismét segítségét!
- Részt vett nyereményjátékon vagy egy eseményen? A következőnél VIP meghívóval kedveskedhetünk neki.
- Panasszal élt valamelyik termékünk iránt? Kövessük le, hogy a cseretermék bevált-e?
- Ne feledkezzünk el az év legfontosabb napjairól. Akár személyes naptárat is állíthat be, dátum emlékeztetőkkel (ahol természetesen ajándékötletekkel is szolgálhatunk, amit meg tud nálunk vásárolni)!
Forrás: Avon hírlevél
De nem csak emailben kommunikálhatunk. Ha engedélyezte, ne hagyjuk ki a push üzeneteket sem: egy rövidesen lejáró akciónál a kívánt termék elérhetőségéről a lehető leggyorsabban értesülhet…!
Forrás: Wondershop
Hogy mikor melyik eszközhöz érdemes nyúlnunk, abba következő cikkünkben nyújtunk betekintést!