Milyen emaileket automatizálhatunk? 2. rész

Előző cikkünkben áttekintettük az alapvető lehetőségeket az emailek automatizálása területén, de szeretnénk betekintést nyújtani olyan megoldásokba is, melyeknél már emberi erőforrással, ha akarnánk, se tudnánk tartani a lépést, mert annyira szerteágazó és akár egyénenként eltérő  is lehet.

A viselkedés alapú automatizálás előkészítésének első lépése az, hogy oldalainkat és webshopunkat a megfelelő rendszerekkel és mérésekkel összekössük, hogy valós időben le tudjuk követni, mi történik a felhasználóval. Cookie-k és egyéb kódok tömkelege áll rendelkezésünkre – természetesen csak akkor, ha a felhasználó engedélyezi ezeket. Ezek után csak sablonokra lesz szükségünk, és már minden megy is a maga útján!

  • Tudjuk, hogy milyen termékeket nézett meg az oldalon? Ha vásárolt, kiegészítőket kínálhatunk hozzá! Ha nem, akkor felhívhatjuk a figyelmet, ha változik az ára vagy éppen akcióban meg tudja venni vagy esetleg egy másik, hasonló kategóriájú terméket is mutathatunk neki.
  • Régen járt az oldalunkon? Próbáljuk meg újra felkelteni a figyelmét!
  • Hűséges vásárlónk? Adjunk neki ajándékot!
  • Kapott egy kuponkódot? Az érvényesség lejárata előtt emlékeztessük rá!
  • Kívánságlistára tett valamit? Értesítsük, ha már elérhető!
  • Esetleg töltött már ki nekünk kérdőívet? Kérjük ismét segítségét!
  • Részt vett nyereményjátékon vagy egy eseményen? A következőnél VIP meghívóval kedveskedhetünk neki.
  • Panasszal élt valamelyik termékünk iránt? Kövessük le, hogy a cseretermék bevált-e?
  • Ne feledkezzünk el az év legfontosabb napjairól. Akár személyes naptárat is állíthat be, dátum emlékeztetőkkel (ahol természetesen ajándékötletekkel is szolgálhatunk, amit meg tud nálunk vásárolni)!

avon

Forrás: Avon hírlevél

De nem csak emailben kommunikálhatunk. Ha engedélyezte, ne hagyjuk ki a push üzeneteket sem: egy rövidesen lejáró akciónál a kívánt termék elérhetőségéről a lehető leggyorsabban értesülhet…!

mobil

Forrás: Wondershop

Hogy mikor melyik eszközhöz érdemes nyúlnunk, abba következő cikkünkben nyújtunk betekintést!

Kapcsolódó blog bejegyzéseink
témakörben
  • Your cart is empty.