A hatékony email marketing alapja, hogy minden egyes alkalmat megragadjunk, amikor releváns tartalommal üzenhetünk partnereinknek és ügyfeleinknek. Az ünnepek kiváló apropót szolgáltatnak: ilyenkor egyedülálló lehetőség nyílik a feliratkozók közvetlen hangvételű megszólítására. Ha pedig elég ügyesek vagyunk ahhoz, hogy kitűnjünk a tömegből, akkor biztos, hogy maradandó emléket hagyunk bennük.
Kinek üzenünk?
Ahogy az általános kommunikációra is igaz, úgy az ünnepli e-maileknél is érdemes szétválasztani a vásárlókat és a partnereket, külön stratégiát kell követnünk a B2B, illetve a B2C kommunikáció során. De kinek mit üzenjünk, és kivel hogyan kommunikáljunk?
Általános igazságok
Függetlenül attól, hogy partnereinknek vagy vevőinknek küldjük-e a karácsonyi üdvözletet, az alábbi feltételeknek meg kell felelnünk:
- Legyen személyre szabott! A megszólításnál mindenképp szerepeljen a címzett neve, ettől sokkal figyelmesebb lesz a köszöntés.
- Legyen egyedi! Tűnjünk ki a tömegből és a zajból, hagyjuk a szürke télies-karácsonyos képeket ráillesztve a megszokott „kellemes karácsonyi ünnepeket felirattal”. Ha mindenképp a kép és szöveg kombinációjára szavazunk, akkor legyen igényesen megszerkesztve, emlékezetes képekkel, és próbáljunk meg az elrendezésen vagy színvilágán variálni. Az eredeti megoldást kedvelők használjanak videót.
- Akciógomb? Ha a videó mellett döntünk, érdemes egy külső oldalra feltölteni az anyagot, az e-mailbe pedig csak belinkelni, hogy ne legyen túl nagy az üzenet. Ilyenkor érdemes egy ügyes akciógombot elhelyezni, amivel átvezetjük a címzettet egy aloldalra, ahol megtekintheti a köszöntést. Más esetben is csak akkor érdemes akciógombokat elhelyezni, ha az ünnepekhez kapcsolódó tartalmakat osztanánk meg (pl. karácsonyi játék, háttérképek stb.), a marketingajánlatokat ilyenkor inkább mellőzzük.
- A frappáns tárgy már fél siker! Az általános karácsonyi email tárgyak helyett törekedjünk az eredetiségre és figyelemfelkeltésre. Az sem feltétlenül probléma, ha sejtelmes és titokzatos, így nagyobb eséllyel nyitják meg az üzenetet.
- Mikor küldjük? A szentestét tartsuk tiszteletben, inkább néhány nappal az ünnepek előtt tolmácsoljuk jókívánságainkat.
- Kerüljük a reklámokat! Az üdvözlő üzenetek célja a lojalitás elmélyítése, és a brand erősítése, nem pedig a közvetlen eladás.
Mit üzenjünk a partnereknek?
Elsősorban fejezzük ki hálánkat, és hangsúlyozzuk a partner értékességét. Köszönjük meg, hogy minket választott és bízzunk a további együttműködésben. B2B oldalon előfordulhat, hogy kevésbé hivatalos a kapcsolat. Az üzenet stílusát és jellegét ezért igazítsuk a megszokott kommunikációs modorunkhoz. Kiemelt partnerek esetében érdemes személyre szabni az üdvözlést.
Mit üzenjünk ügyfeleinknek, vásárlóinknak?
Az adatvédelemről ilyenkor se feledkezzünk meg. Ahogy más esetben, úgy karácsonykor sincs kivétel, csakis olyan vásárlóknak küldhetünk üzenetet, akik előzetesen hozzájárultak ehhez.A kreatív stílusa illeszkedjen a cég profiljához. Ha például fiatalos, laza a vállalat, akkor az üdvözlet is legyen játékos. Ha innovatív, folyton megújuló profilú a cég, akkor a technikai megoldások is ezt tükrözzék. Magasabb presztízsű vállalatok pedig kerüljék a harsány modort, érdemes a képi világra ráerősíteni, amely tovább emeli a cég fényét is.
Ha szeretné megismerni a marketing automatizáció előnyeit, lépjen velünk kapcsolatba!