Előző cikkünkben a fogalmakat tisztáztuk, hogy az értékesítési tölcsérben kik is szerepelnek (lead, prospect). Most arról írunk bővebben, miként próbálhatjuk az egyes csoportokban a lehető legnagyobb arányú konverziót elérni.
Bármilyen aktivitást is szeretnénk folytatni, nagyon fontos, hogy a marketing és sales teamnek szorosan együtt kell működnie, hiszen míg előbbi az értékesítési folyamat kezdetén kap több szerepet, a sales teszi rá a pontot az i-re, és érdemes összhangban lenniük, hiszen akkor lehet hűséges és elkötelezett vásárlókat szereznünk, ha egységes képet mutatunk feléjük.
Első lépésben érdemes meghatározni, hogy ki is a lead és ki a prospect (vagyis kit nevezünk mi annak). Ha éppen adatbázist építünk, akkor az újonnan érkezők mind leadek lesznek, viszont prospect lehet olyan is, aki pár üzenetünkre már kattintott, de egy új termék esetében akár egy korábbi régi vásárlónk is. Tisztázzuk házon belül, hogyan értelmezzük a definíciókat, és az egész folyamat során tartsuk is magunkat ehhez. Ha ezzel megvagyunk, indulhat a móka!
Bánj a leaddel óvatosan: fogd a kezét, mutasd meg neki, milyen szuper lehetőségek közül választhat, de ne menj az agyára! Ehhez gondosan megtervezett customer journey szükségeltetik, hogy a megfelelő helyen és időpontban szólítsuk meg: emailben, telefonon vagy éppen személyesen. Erről bővebben itt írtunk.
A proscpect esetében használd fel, amit tudsz és segíts neki, hogy minél könnyebben konvertáljon! Nem mindegy, mennyi információval rendelkezik már a cégről, a termékről, milyen értékben hajlandó vásárolni, milyen vásárlási módot preferál. A személyre szabott kommunikáció itt válik csak igazán sorsdöntővé, hiszen nincs két egyforma eset. Egy megfelelően beállított marketing automatizmus hatalmas segítség lehet ebben! Így mindenkinek egyedi időpontban, egyedi tartalmat szolgáltathatunk, hogy a vásárlás tényleg a lehető legegyszerűbb lehessen.
Kezelje a leadeket és prospecteket őket megfelelően a LeadEngine segítségével, és keressen minket bizalommal!