Lead vs. prospect: Ki kicsoda? (1. rész)

Honnan tudjuk, hogy kinek értékesítsünk? Ki fogja megvenni termékeinket, igénybe venni szolgáltatásainkat? A lead, az érdeklődő és a potenciális vásárló fogalma közötti határ nagyon kicsi, sok cikk nem megfelelően definiálja őket, esetleg fel is cserélik azok jelentését.

Mielőtt különböző magyarázatokba bocsátkoznánk essen egy pár szó az értékesítési tölcsérről, ami tulajdonképpen nem más, mint egy nagyon beszédes név az értékesítési folyamat ábrázolására. Reklámaktivitásunk során minél több embernek a figyelmét szeretnénk felhívni magunkra, akiknek egy részéből aztán kikerülnek azok, akiket ténylegesen érdekel is a tevékenységünk. Ennek a csoportnak egy (remélhetőleg minél nagyobb) része végül pedig el is jut a vásárlásig.

Ez a folyamat – nagyon leegyszerűsítve – így néz ki:

sales funnel

Forrás: https://www.hellobar.com/blog/how-to-create-a-sales-funnel/

Ki a sales lead?

Az értékesítési folyamat első lépése a lead generálás, mely nagy népszerűségnek örvend a marketingesek körében, hiszen egy kreatív és sok erőforrást megmozgató tevékenységről van szó. Itt adatok, regisztrációk gyűjtése történik: nyereményjátékok, ingyenes anyagok letöltése, call centerek hívásai és így tovább. A lead tulajdonképpen egy potenciális érdeklődőt jelent, akiről azonban információval szinte alig rendelkezünk, általában csak egy név és email cím vagy telefonszám áll rendelkezésünkre, amin elérhetjük, jobb esetben pár alapvető demográfiai info, mint kor, lakhely, nem. Velük leggyakrabban tömeges üzenetküldéssel kommunikálnak a cégek, hiszen ezekből lehet szépen lassan egy teljesebb képet kialakítani róluk.

Ki a prospect?

Nehéz magyar terminusokat találni ezekre a fogalmakra, talán a legközelebb a prospecthez az érdeklődő kifejezés áll. Tehát amikor már valakit meg tudunk találni az üzenetünkkel, mert rendelkezésünkre áll valamely kapcsolattartási adata, és még csak egyirányú a kommunikáció, leadről beszélünk. Amikor üzenetünkre válaszreakció érkezik, tehát kétirányúra vált a kommunikációnk, akkor lesz a leadből prospect. Róla már tudjuk azt is, hogy mi iránt érdeklődött, vagy éppen mi az, ami nem keltette fel a figyelmét. Innen pedig már látható, hogy megfelelő sales és marketing együttműködéssel, a prospectből lehet a mi vásárlónk. Hogy hogyan? Arról következő cikkünkben írunk bővebben.

 

Szeretné kihozni a maximumot az értékesítési folyamatából? Keressen minket bizalommal: https://www.leadengine.hu/kapcsolat/

Kapcsolódó cikkeink
témakörben